söndag 3 september 2017

Du är underbart skapad, perfekt och precis som du ska vara.

Psa 139:14
Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl. 



Jag har precis upptäckt hur skönt det är att acceptera att man inte är perfekt, det är just det som gör dig personlig och unik, just det att du inte är perfekt.
Även om det vi gör inte är perfekt bör vi göra det vi gör från hjärtat...

Jag brukar säga att det som kommer från hjärtat, det kommer nå andra människors hjärtan.

Jag ritar fastän jag beräknar vissa drag fel
Jag sjunger fastän min röst inte är perfekt.
Jag är en fru som älskar min man, fastän min tålamod ibland brister i vårt kärleksförhållande.
Jag är en troende, men vissa dagar har köttets begär kommit upp till ytan.
Jag skriver blogg, fastän jag stavar fel och inte är helt grammatiskt korrekt alla gånger.

Det är såhär jag är, hur mycket jag än skulle vilja vara perfekt så är jag inte det,
och jag älskar det.

Jag skulle kunna klä mig i det senaste modet, men min stil är långa kjolar.
Jag skulle kunna platta håret, men jag låter det vara lockigt för jag gillar det.

Jag skulle kunna låta bli att ta på mig maskara, men jag trivs bäst med.

Jag är jag, jag vill ha 5 eller kanske 7 barn inklusive fosterbarn och starta barnhem.
Helt galet va?
Galet underbart enligt mig.

Du då?

Låter du bli att sjunga för att din röst inte är tillräckligt bra?
La du undan din gitarr för flera år sedan för alla andra är så mycket bättre?

Kan du inte bära din färg-sprängda tröja med många olika färgen som du älskar i rädsla för att inte andra tycker om den, för den inte är modern?

Du är underbart skapad, perfekt och precis som du ska vara.

Vi kan slappna av, de saker hos oss som pappaGUD ser inte är bra för oss,
det kommer Han visa och med vår tillåttelse ta bort.

Jag vill med detta inlägg uppmuntra dig att du ska slutar kämpa emot den du är skapad till att vara.
Sluta sträva efter att bli perfekt, om du tycker att någon annan gjort något perfekt, felfritt,
så är det bara en slump att det blev så, be den göra om det en gång till så ska du se att det inte längre blev helt perfekt.
Vi är alla begränsade av våra fysiska kropp, psykiska tillstånd, tiden.

Därför ska vi älska varandra som vi är.

Sluta bry dig om finnen på nästippen, dina gula tänder eller dubbelhakan.
Du är helt underbar trots dessa.

Våra unikheter, brister gör oss perfekt unika, inte ens Yeshua "Jesus" var perfekt enligt världens stadgar..

skulle vi sätta samma krav på honom som vi sätter på oss själva:

Såg han perfekt ut?
Jes 53:2  Som en späd planta sköt han upp inför honom, som ett rotskott ur torr jord. Han hade varken skönhet eller majestät. När vi såg honom var hans utseende inte tilldragande.

Hade han utbildning?
Joh_7:15  Judarna blev förvånade och sade: "Hur kan han känna Skrifterna, han som inte har studerat?"


Han överraskade sina lärjungar och annat folk flera gånger genom att gå emot normen:
han helade på sabbaten, tvättade inte sina händer varje gång före mat,
han talade med kvinnor.

Man räknas som en upprorsmakare när man går emot normen,
inte har utbildning, jobb och skaffar familj.

Fienden har lyckats sätta en bild i alla våras huvuden hur man ska se ut och det är ytterst få som passar in där.

De perfekta vill vi inte riktigt ha med att göra, för det är jobbigt att ständigt behöva mäta sig själv med deras mått. Ändå stör vi oss på när andra inte passar med den bilden vi har.

Just med detta inlägg ska jag hjälpa dig att bli fri,
för när vi börjar med att acceptera oss själva, vår stil och vårt sätt, då börjar vi att acceptera varandra.
Det är dags att sluta vara falsk mot dig själv och genom det mot andra.
Jag uppmanar dig att känna dig fri att vara den du innerst inne är.
-underbart skapad, perfekt och precis som du ska vara.

Bibeln säger att vi är skrälllande symbaler om vi är utan kärlek,
om du då inte har kärlek till det du gör och den du är,
är det du gör inget värt.

Har du tänkt på att GUD inte kan ändra och använda dig som Han vill om du är falsk?


Bjuder på mig själv lite, på bilder jag inte tänkt dela från min mobil:








                                             

                                               










En sång från pappaGUD genom mig:








Sef 3:17  YHWH, din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel.



Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl.

Tack Helige Fader för detta inlägg,
tack för att jag är som jag är, att jag får finnas och tillhöra Dig.
Tack Fader för de som nu läst detta inlägg, hjälp dom att hitta sig själva och att älska sig själv.
Tack för att vi får formas till bruden utan fläck och skrynkla, med en hel brudklänning.
Bara genom kärlekens väg, genom att älska Dig mest av allt, älska varandra som också oss själva.

Love Love Love.

Helige Ande, tack för att du påminner oss om bibelordet
att inget vi gör är något värt om vi inte har kärlek.

I Yeshua Ha Mashias namn amen.




/ Från en syster som känner sig så full utav kärlek och glädje nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar