måndag 10 april 2017

Terrorattacken i Stockholm, vad säger GUD?

Jag sitter barfota i sängen och skriver,
Patrik spelar på sin gitarr och ber för vänner från andra sidan jorden via Skype.
Vi har haft en härlig fin dag idag, med köttfärspaj, memma och den oerhört bra filmen "Ordinary people"

Men för några dagar sedan var det tårar och oro i luften.
Mina yngre systrar skulle komma hit till helgen, men resan blev inställd tack vare
terror-attacken i Stockholm C.
Oskyldigt blod har utgjutits, 4 personer och en hund förflyttades till andra sidan där ingen tid finns.
Flera fick föras till sjukhuset.

Sverige har rörts om av ett osynligt tsunami.

Det här är vardag i andra länder, men här i Sverige kom det som en kalldusch.
Något måste ske, och hur ska jag som kristen tänka kring terror attacker i Sverige som orsakas av invandring. GUD är kärlekens källa.

Bibeln är tydlig med att vi ska inte vara invandrar-fientliga!
Alla människor är lika värda. Värdefulla och högt älskade.

Jag frågade min man profet Patrik (som numera även är en privat mentor för ett antal människor och pastor i en församling) 
"Älskling, vad säger GUD om detta?"

Patrik blundar och frågar Herren
"Ja, GUD vad säger du?"

GUD svarar omedelbart och tydligt, men en hörbar röst till Patrik:
"Inte alla människor kommer in i himlen, för skulle alla släppas in,
så skulle himlen se ut precis som jorden.
Jag släpper inte in vem som helst i mitt hem, och det ska inte ni göra heller
"

Vårt hemland, Sverige, påverkas självklart av vilka som vi släpper in hit,
därför ska vi vara försiktiga och inte släppa in vem som helst.
Klart vi ska och bör fortsätta hjälpa utsatta människor från andra länder,
men det måste ske med vishet.

Det är inte GUDS vilja att någon dödas, men hur ska han kunna beskydda ett land som har avsagt sig Honom? GUD respekterar varje människas fria vilja, men utan GUD har man inte samma beskydd.
Tvärtom, tillslut kommer en dom att komma över vårt land.
Jämför länder från mellan-östern med norden.
Så blir det utan Jesus, Yeshua. Vi har korset på flaggan, men inte längre i våra hjärtan.

Det oskyldiga blodet som utgjutits påminner om en äldre händelse från ca1800 år bakåt i tiden,
då Yeshua torterades och dödades.
Han hamnade inte i några terroristers händer, utan sitt eget folks.
Han hamnade inte där för att djävulen lyckats få fast honom, utan för att GUD planerat detta sedan världens begynnelse.

Låt mig citera ett facebook-inlägg jag skrev förra året vid påsk-tid:

"Påsken, (på Hebreiska Pesach =gå förbi), handlar om Guds nåd, hur Hans dom inte kommer över oss utan istället går förbi oss genom att vi har det rätt ställt med Honom.. inte för att vi är allmänt sjyssta, kärleksfulla, goda människor, men för att vi tror på att Jesus ( hebr Yeshua = Yhwhs 'Guds' frälsning)
tog på sig varje människas synd.
Himlens portar är STORA, det betyder att man inte kommer in dit enligt människors principer utan GUDS.
Tro på Yeshua och lyd Gud så är vägen öppen för dig hela vägen in.
Bakom alla söta kycklingar färglada ägg, finns en Skapare som längtar efter en personlig, intim relation med varje människa.
Valet är mitt och ditt."


Det är den sorgligaste tiden ur det perspektivet, men också den gladaste.



Mitt i sorgen växer det fram hopp.
Stockholm samlas och visar varandra kärlek,
Han dog för MIG så ja kan komma in i himlen.


Vi lever i mörka tider, men det är just nu som ljuset kommer synas starkast.
När mörkret fortsätter att växa, är du hjärtligt välkommen till vår hem-församling och känna GUDS närvaro och kärlek för dig. Se vad GUD gör mitt bland sina, när mörkret råder utanför.


/ Johanna Drusian




1 kommentar:

  1. här en video där jag förklarar hur jag förstår vem Gud är https://www.youtube.com/watch?v=fpbITsDWshU
    Shalom

    SvaraRadera