måndag 26 december 2016

Personligt: Vår kärleksrelation med GUD

Patrik har varit uppe hela natten, med pappaGUD,
när han kom och lade sig kl 6:00 på morgonen så klev jag upp.
Jag ställde mig på knäna och bad en stund, spelade harpa tills en skön ström började röra sig i Anden.
All atmosfär av mörker och andemakter förflyttades ut ur lägenheten, de står inte ut i GUDS härlighet.

Sen tänkte jag upptäcka nya mysterier ur skrifterna men så sa pappaGUD till mig att sätta mig ner och skriva blogg.
Jag var lite osäker på om det var Han eller min egen fantasi, för GUD talar samma väg,
men Han bekräftade det genom att visa mig en bild där Han eller jag satt vid datorn här.

Jag har tänt ett ljus och har talliten över mitt huvud, för att dela om GUD är Heligt,
och skulle jag skriva saker som inte stämmer, skulle jag få stå tillsvars inför den Evige.
Så jag behöver all andlig beskydd och vishet i en stund som denna.
Jag har inte heller rätt att undervisa om mer än det jag fått mandat till att undervisa om.
Därför visar jag mina inlägg till Patrik innan jag publicerar den allmänt så han kan fråga GUD om det jag skrivit är rätt ock riktigt.

Jag och Patrik har utvecklats mycket i Anden och personligen och vår relation.

Den 24 December, satt vi hemma med en ganska ny bekant till oss, en doktor och åt god mat,
spelade sjöng, läste lite skrifter och sist såg vi på en komedifilm.
Vi vill undvika säga att vi firar jul och upphöja tomten, för vår GUD är en nitälskande GUD,
som inte delar äran med någon.
När man studerar skrifterna och har en personlig relation med Honom, så vet man att det finns saker Han tycker om och inte tycker om. Saker Han älskar, och andra saker Han avskyr.
Vår GUD är inte en religion utan en levande varelse, en person med egen personlighet,
det är därför vi också är det, för Han har skapat oss att bli lika Honom.

Vi vill vara Andeledda varje dag, göra det GUD har för oss.
Jag och Patrik är desperata efter GUD, vi har fått smaka och uppleva Honom.
Vi vill ha mer!
Det är en smärtsam kärlek jag har till YHWH, jag längtar ibland så jag får ont,
så mycket älskar jag Honom och det för att Han visat mig hur mycket Han älskar mig först.

Jag har fått vara inför Hans tron, i tronrummet i himlen.
Det är en skrämmande upplevelse att komma inför den Helige GUDen YHWH,
Han är så stor, så mäktig, och ser igenom mig och har makten att döma mig.

Jag var nerböjd på golvet, då den underbaraste doft kom till mig från pappaGUD,
jag hade fått nåd av Honom.
När man har det rätt ställt med GUD, finns det absolut ingenting att vara rädd för längre,
för Han har all makt och är den störste över allt och alla,
så jag fylldes utav en stor lycka och blev jag så frimodig att jag reste mig upp och räckte ut mina händer, jag tror jag hoppade och ropade HALLELUYAH! ( Tack YAHWEH!)

Många gånger, sen kom jag på mig själv och blev generad, var det ok att bete sig såhär inför den Allsmäktige?
Glädjen var obeskrivlig och plötsligt var jag tillbaka på jorden.



Patrik och jag älskar att tillbe GUD genom lovsång.

Vi har börjat göra musik. Sann tillbedjan inför Den Högste handlar inte om hur det låter, utan bara att man gör det från sitt hjärta med fokuset på Honom.
Faktiskt kan det inte bli vackrare än så!
Under lovsången brukar jag ställa mig upp och dansa till Honom.


Jag har börjat måla, jag vill måla tavlor som för människor till andra platser i Anden,
eller kommer med Helande, befrielse när man ser på dom.

Kristallsjön utgår från fadern och orsaken till att den glittrar som den gör och att det lyser så många färger ut från den är för alla stenar som ligger i botten på den.



Vi ska alla använda våra gåvor och kropp till att upphöja och ära Honom, då kan han välsigna det vi gör och oss och vi får mer av Honom,




Vi lever i en värld, med stor kärleksbrist, människor är under bojor och bördor i sina tankevärldar och genom beroenden som inte vi i vår vildaste fantasi kunde ana att någon kan ha,
bedragna av lögner från mörkret: -att GUD inte finns, att det är ok att leva som man vill och göra som man vill, "så länge man inte skadar någon" kanske någon vill tillägga.
Dåliga beteendemönster, eller plötslig rädsla oro ångest, depression som plötsligt kommer över en människa.

Alla behöver bli befriade och helade på något område. Även jag och Patrik kämpar emot mörker dagligen, vi som varit troende i många år.

Så länge vi inte lever för GUD så kan vi inte inta sann frihet.

Vi ska flöda i kärlek , vi ska vara fyllda av ljus och sanning,
vi ska bära goda frukter -kärlek,glädje, frid, tålamod, självbehärskning, givmildhet, godhet, trohet..
Frukter som andra kan njuta av.
Vi ska ha Gudomlig vishet och ideér från ovan som kan lösa alla typer av problem.

Vi lever över och inte under. GUD vill använda oss för att uppenbara sig själv för Hans onådda barn.
Han längtar med en desto större smärta efter varje själ Han skapat.



"KOM mitt barn,
säger Herren
Nu är det tid för dig och mig att få en personlig relation med varandra."


Jag längtar efter dig, älskar dig med en bottenlös kärlek

Jag vill uppenbara Mig för dig


Du behöver bara säga "ja" och komma till Mig.

Jag vill rena dig från alla dina synder,  sätta dig ut i frihet till att bli den Jag ämnat dig till att bli. 

Min dyrbara skatt.

Ingen älskar Dig som Jag gör.


Om du inte redan gjort det -Ta emot min son Yeshua/ Jesus, och jag kommer att skriva in ditt namn i livets bok,
boken med alla namn på själarna som tillhör Mig.


En själ som inte tillhör mig, kommer till det eviga fördärvet,
dit vill jag inte att någon ska hamna.


-Om du redan gjort det, lev för mig, ge ut desto mer och du kommer få desto mer.

Närma er mig så ska jag närma mig er.




1 kommentar:

  1. Man behöver för att välsigna varje dag den plats där vi lever för att utvisa någon negativ närvaro. Dessutom måste vi vara vaksamma för att ta bort förbannelser i vårt hem. Hemmet är det område som vi utövar vår andliga auktoritet. All andlig auktoritet på jorden utövas från en territoriell utrymme.
    Dessutom är vår första territorium vår kropp, som bör vara ett tempel för den helige Ande. För detta måste vi ta bort förbanelser av sinnet och känslor, och ut av de fem sinnena i vår kropp. Var försiktiga med vad vi läser; försiktiga med vad vi tror; försiktiga med vad vi hör; försiktiga med vad vi talar...Ingen smutsiga ord!
    Musiken vi lyssnar också spelar en viktig roll. Den typ av harmoni kan kalla vissa andliga enheter som renar eller omvänt, skämd den andliga atmosfären i vårt hem, i våra sinnen och i våra hjärtan... Mvh pedro

    SvaraRadera