torsdag 23 juni 2016

Ute på äventyr i Göteborg!

Hej, hjärtligt välkommen in hit!

Jag och min man Patrik är ute på äventyr nu, vi har åkt till Göteborg för att hjälpa till inför en konferens i en ny församling.


På bilden är det profet Austin (vänster) som ska undervisa och profetera, och paret Eric och Elizabeth (höger) som vi sover hos. :)
Vi har aldrig träffat dom innan, men vi tillhör samma familj (GUDS familj) och
har pratat med varandra via Skype ett tag.
Dom har 2 fina små barn också på 5 och 2 år. <3



Resan hit tog nästan 7 timmar med buss!
Patrik studerade skrifterna och jag lyssnade på Kat Kerr och ett vittnesbörd om en pastor som hamnade i helvetet för att han hade oförlåtelse mot sin fru, men som fick nåd att komma
tillbaka till livet för att varna andra.









Liseberg!! :)






Vi är här för att berätta för Göteborg att GUD älskar Sverige,
GUD älskar alla människor oerhört mycket och har skapat alla för ett särskilt syfte.

Jag tycker inte om att gå ut och evangelisera på det sättet att man går fram till människor och pratar med dom om Jesus.
Jag tar det hellre på det naturliga sättet, att prata om det om någon är intresserad,
och att människor kommer till mig ist.

Men idag har vi varit ute och delat inbjudningar till en massa folk,
både ateister, kristna och muslimer, har fått inbjudan till mötesserierna i den nya församlingen här i Göteborg! :)

Ja klart alla kan komma, vi vill ju att alla ska få känna av GUDS närvaro, kärlek och kraft.
Alla ska få möjlighet att se att GUD hör böner och tar bort cancer och allt vad det kan vara.







Man möter på alla möjliga tankar och åsikter när man är ute och delar inbjudningar och berättar om vår kärleksfulle gode GUD.

Vi fick sätta upp affischerna igen för dom hade blivit nerrivna av någon.


En gång pratade vi med en äldre kvinna som inte ville till himlen,
för att hon tänkte att det skulle bli trångt där.

Vi märker att änglar har gått före oss och förberett allt för
90% av alla tar emot pappret och är positiva till inbjudningarna.

Majoriteten av de som inte tar lappen är Svenskar.

Jag och Elizabeth pratade med en gammal man, 90 årig sa han sig vara,
han hade blivit uppvuxen med kristendomen, men hade fått en dålig erfarenhet av kristendomen och blivit illa behandlad av kristna så han ville inte ha med det att göra längre.

Jag bad om ursäkt för kristnas skull,
det önskar jag att jag kunde göra till hela Sverige.

Kristendomen har och är fortfarande inte en god representant för
en kärleksfull god GUD.

Förlåt mig. Förlåt oss :(

Jag är ledsen för det.

GUD kommer att döma alla människor en dag,
en dag kommer de som kallat sig för kristna men inte levat ett liv som behagar GUD,
som inte egentligen ens känner GUD och som GUD inte känner
få sin dom.


Bibeln pratar om det såhär:


Matteusevangeliet 7:21  Inte skall var och en som säger 'Herre, Herre' till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja.
Mat 7:22  Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar?
Mat 7:23  Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa!

och Matteus 25.

Man kan t.o.m vandra i GUDS kraft utan att GUD känner oss,
för att vi gjorde inte löd Hans lag.

Hans lag är:

Mat 22:36  "Mästare, vilket är det största budet i lagen?"
Mat 22:37  Han svarade: "Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.
Mat 22:38  Detta är det största och främsta budet.
Mat 22:39  Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.
Mat 22:40  På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna."


Att vi älskar GUD mest av allt och alla människor som oss själva,
vilket betyder att vi aldrig gör någon annan något illa, genom att
stjäla, ljuga, vara svartsjuk, listan kan göras lång.



<3

Hoppas mannen kommer på något möte ändå.
Får uppdatera till er som inte kan komma på mötet, för att berätta vad pappaGUD gjorde! :)


LOT.OF.LOVE <3  / Johanna och Patrik Drusian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar