tisdag 7 juni 2016

Patriks födelsedag

Hej alla underbara!

Sitter i skolan nu det är lunchrast.
Har fått en ide inom leksaksvärlden som är super rolig!






Passar såväl små som stora.
Testade den på Patriks födelsedag och alla deltagare sa att det var jätte rolig.

Man ska inte avslöja saker för tidigt ifall någon annan skulle knycka ideen från en,
därför kommer jag inte berätta något om det än.

Så har det varit här i klassen också, i början tänkte jag att jag inte ska avslöja min ide till någon,
men då alla är så härligt frimodiga här har jag valt att också vara det.
Det är så kul att se fastän vi är 40 personer i klassen hur alla har olika ideer.

I helgen har vi firat älskade Patrik, han blev 46 år!
Åldersskillnaden är inte märkvärdig när man kommit över en viss ålder,
i börjar var de lite oroande vad människor skulle tänka om oss,
men det är så få som bryr sig så det gick snabbt över.

Huvudsaken man älskar, och det gör vi verkligen!

Det finns vissa saker vi krockar i tack vare åldern, men inte alls många saker.
Jag tror jag har ett lite större behov av aktivitet.
Patrik har ju kommit in i vissa rutiner som kan vara svårare att byta ut.
Men allt är finfint!

Han och jag gjorde våra livs första tårtor!

När Patrik lade på fyllningen på kakbottnet såg det inte alls aptitretande ut.
Det var grädde och hela switzer chokladbitar lite här och där.

På nästa lager, grädde, syltklickar (mosad hallon) och bananbitar lite här o där.

På toppen lade han grädde, jordgubbar, kolasås och digestive-kex bitar
på kanterna smetade han ut äppelmos.

Jag erkänner att jag suckade lite över att han inte tog det mer seriöst.
Men av alla tårtor,

Marängtårtan, lakritstårtan, choklad-tårtan och "princess-tårtan"

Så fick den mest beröm..
Patriks tårta blev supergod!

Lakritstårta är något jag saknar ute på marknaden och var bara tvungen att få testa.
Den blev också god!

Använde lakritsextrakt i grädden och saltlakritsströssel, första lagret (som på toppen) var sådan grädde och på nästa lade jag citron-curd.




 

En del av våra gäster placerade ballongen på taket :) <3





Tack för att du kom!
Välkommen tillbaka!


// Johanna D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar