lördag 25 juni 2016

Kärlek för muslimer, flyktingar från Syrien och andedop.

Det ligger en tung ande över de delar av Göteborg vi är i,
men det som skett här nu är ovärderligt!!



Dag 1 av mötesserien:


Igår hade vi första mötet, muslimerna i området hade rivit ner alla våra annonseringar igen
och kontaktat ägaren av lokalen som vi hyr.
Jag vet inte vad de sa till dom, men ägaren kontaktade oss 3 timmar innan mötet skulle börja och sa att vi inte får vara där. Lokalen får inte användas till religiösa syften.
Det blev ett mycket jobbigt läge, då folk var på väg från andra länder.

När vi började lugna ner oss, frågade vi pappaGUD,
PappaGUD sa att vi har rätt att vara där då vi redan fått kontrakt, betalat pengarna och de visste syftet redan innan.


Vi gick dit och jag stod utanför och välkomnade alla fina underbara människor som bestämt sig för att delta.

Vid ett tillfälle kom en ung man på en cykel, jag välkomnade honom som alla andra..
Han tackade och cyklade iväg, snart kom han med två andra män.

"Oh du har tagit med dig vänner! Välkomna!"
Sa jag.

En utav männen kom inte nära.

Men en annan kom, jag uppmärksammade hans ögon,
jag har aldrig i hela mitt liv ett en så demoniserad person som han,
man kunde inte se honom utan man såg alla andemakter i hans själ i hans ögon.

(ögonen är själens spegel)

Jag kramade om honom, han ville ta ett foto på oss tillsammans,
jag lät honom göra det. Han la ut den på snapchat.
Han sa att han aldrig mött en person som mig,
jag var så full utav kärlek och glädje och han ville ha en till kram.

Han undrade vad vi gjorde där.
Jag sa som de var att vi var där för att tillbe GUD.
Jag förstod att de inte var kristna, utan muslimer.

De skulle ut i skogen, röka i smyg för att inte fresta andra muslimer, då det var ramadan.

Mötet började och jag satt och bara hoppades på att de inte var några farliga typer, sända för att kolla om vi har mötet vi annonserat om och förstöra för oss.
Men de var där bara för att röka i skogen.

Kände GUDs kärlek för den unge mannen, oerhört stor kärlek, så stor att jag grät och ropade till GUD, bad om GUDS nåd över den mannen och hans vänner.

Det kom bra med folk, platserna blev fyllda.
På mötet blev det jag som blev tolken, vilket var ärligt talat lite skrämmande då profet Austin är en noggrann ordentlig man som kräver hög kvalité.

Jag hade en sommarklänning på mig utan ärmar och som slutade över knäna, som jag inte kände passade in i en sådan helig tillställning.

Jag skulle översätta från Engelska till Svenska, han talade engelska väldigt snabbt och med en Afrikansk dialekt, så jag blundade mycket för att kunna fokusera till max.

Det gick helt ok, tacksammast var alla de som inte kunde Engelska förstås.

Mötet var toppen! Budskapet och allt vad GUD gjorde där, musiken, atmosfären m.m


Profet Austin










Dag 2 av mötesserien:


Nästa dag (idag i skrivande stund) ville jag åka till stan för att köpa en annan klänning, men det gick inte.

Vi var bjudna på mat hos en nyfrälst

Vi åt mycket spännande mat, bland annat ris och köttfärs inlindat i olivblad.



Efteråt så berättade den nyfrälsta tjejen att hennes familj var kristna men inte blivit andedöpta!
De hade släktingar där som flytt från kriget i Syrien.

Jag tillsammans med pastorsfrun Elizabeth undervisade jag för första gången om andedopet.
4 personer i familjen/ släkten tog emot den <3 <3 <3 pappan var skeptisk och ville inte just då.
Helt underbart hur GUD använde oss, och en av släktingarna som flytt från Syrien fick helande för sin själ efter allt han varit med om.

Fruktansvärt vilken smärta de bär i sig som flyr ISIS.
Det är lätt att hamna i hat och hämndlystnad och fruktan efter allt sådant,
ändå kräver pappaGUD att de (vi) måste förlåta.

Vi skyndade oss till mötet där jag ännu värre än igår, förutom med likadan klädnad också var helt svettig och hade fet hår av den starka ande utgjutningen som hade skett hos familjen.
Men jag hade något jag inte haft igår, och det var självsäkerhet.
Jag kände mig så lycklig och fin trots allt, så jag bestämde mig för att inte bry mig,

Det visade sig att Profet Austin varit mycket, mycket upprörd över att vi, jag och Elizabeth var okontaktbara och kom så sent.
Men vi var där iaf när mötet började och jag dansade frimodigt full utav Guds Ande och smörjelse, till den Afrikanska lovsången.


Snart kom det ett gäng muslimska barn bakom glasdörren,
"kom in!" Sa jag glatt och de kom och satte sig, men stannade inte så länge.

Senare kom de igen, men ledaren bestämde sig för att inte släppa in dom,


tjejs familj och gick dit.
vilket var rätt, för de kom av nyfikenhet inte för att delta.
Fienden sände dit dom för att distrahera det profetiska flödet.

Jag kom att tänka på i efterhand att vi skulle sänt ut någon som kunde berättat för dom om hur värdefulla och älskade dom är av PappaGUD och Jesus.


På mötet hände det många fina saker, men det som jag vill dela med mig speciellt är att
den nyfrälste tjejens pappa blev andedöpt på mötet! :)

<3 <3 <3 <3

Vi har det jättebra här, det är spännande och det händer mycket,
men både jag och Patrik kan erkänna att vi börjat känna av lite hemlängtan.




Älskar er! <3 / J.D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar